Djuice legges ned og overføres til Telenor

Djuice

Tidligere i mars besluttet Telenor å avvikle merkevaren djuice og overføre alle kunder til morselskapet. Djuice slutter etter 17 års tilstedeværelse på det norske markedet.

Samme selskap

Bjørn Ivar Moen, leder i Telenor Mobil, sier i en pressemelding at djuice og Telenor hadde en felles salgsorganisasjon, IT-plattform og kundeservice, noe som gjorde overgangen veldig enkel. Mange oppfatter djuice og Telenor som samme selskap, og Moen mener at gjennom fusjonen kan de forbedre sine tjenester ved å forenkle arbeidet for seg selv. De ønsker å oppnå en mer fokusert organisasjon.

Tips: Finn ut hvor mye data du trenger

Kundene trenger ikke å foreta seg noe

Tidligere djuice-kunder beholder samme vilkår og priser på sine mobilabonnement inntil videre. I tillegg får de tilgang til Min Sky, som er en lagringstjeneste i skyen. Ifølge pressemeldingen trenger ikke kundene å gjøre noe siden de beholde eksisterende SIM-kort.

I mange år har Djuice vært Telenor sin satsing mot unge mobilbrukere. Moen legger til at de føler at Telenor er godt egnet til å ta over denne aldersgruppen selv.

Færre varemerker

Etter fusjonen av Telenor og djuice står morselskapet med tre merkevarer igjen. Disse er Telenor, Talkmore og Dipper.