Chess

Om Chess mobiloperatør

Chess ble startet i Bergen i 2002, men ble kjøpt opp av Telia i 2006 som har endret dette til et av sine merkenavn. Chess ble beholdt som merkenavn av Telia for å tilby sine abonnementer for privatmarkedet. For bedriftsmarkedet, ønsker Telia å tilby sine tjenester under sitt selskaps navn. Chess har vært en fordel for kundene som tilbys høy datatrafikk på mange av sine abonnementer. I 2018 ble merkevaren Chess slukt opp av Telia og det er ikke lenger mulig å kjøpe Chess mobilabonnement.

Fordeler ved Chess mobilabonnement

Chess tilbyr rimelige abonnementer til privatpersoner som inkluderer mye datatrafikk sammenliknet med flere av de andre. Noen av abonnementene deres tilbyr i tillegg et oppstartstilbud med dobbel datatrafikk de tre første månedene. En annen fordel med Chess er at det er et solid selskap med Telia i ryggen. Chess er et anerkjent merkenavn som Telia vil fortsette å tilby mot telecom-markedet.

Tips: Sammenlign alle mobilabonnement her!

Chess mobilabonnement hadde også ulemper

Chess var tidligere et datterselskap av en av de største telekom-operatørene i Norge, Telia, men er i dag et merkenavn i Telia. Dette gir dem fordelen med å tilby tjenester gjennom selskapets eget nettverk. Chess-kunder benytter Telia sitt nettverk. De siste årene har Telia investert mye i å bygge ut dekningen og ny mobil-teknologi i Norge slik at nettet skal fungere så bra som mulig for alle kundene både for Telia og Chess. Dekningsutfordringer er fortsatt et tema på forskjellige steder både for Telia og Telenor. Chess forsøker å tilpasse sine abonnementer så effektivt som mulig til sine kunder og ta høyde for endringer i markedet. Teknologien gir kundene stadig større behov for datatrafikk i sine abonnementer, og det er derfor viktig at abonnementene tilpasses kundenes behov.

1 stjerne2 stjerner3 stjerner4 stjerner5 stjerner (105 stemmer, 4,05 i snitt )
Loading...